Re: [TEKNIK] Digitalt tunerkort

Gert Holtoft skrev:

> Beklager, jeg burde have været mere specifik, det er et DVB-C (YouSee)
> jeg leder efter, og har også kigget på både Mystique og
>                     E30 C Plus DVB-C (Kabel-TV) USB TV-tuner, fra
> Linuxshoppen(http://www.linuxshoppen.dk/products.php?showvariant_id=7317)
>
> Jeg kan se fordelen ved Linuxshoppens i og med at jeg kan bruge kort til
> HD kanalerne.
>
> Jeg må indrømme at jeg aldrig har prøvet med usb-tunere, kører stadig
> med en god gammel Wintv pvr 350

Jeg har også en sådan hauppauge pvr 350 med indbygget mpeg2 encode og decoder.
men jeg har kun antenne og satellit og det er alt sammen digitalt idag.
Så det kort er i dag mest til en sjælden gang at optage fra gammel video eller
andet S-video/CVBS udstyr.
PVR 350 kunne i øvrigt i linux indstilles meget bedre end under windows,
jeg kunne bla. vælge om det skulle være 704x576, 720x576,.... , samt
fijustere audio, bitrates mv.