RE: [TEKNIK] Kan ikke holde tiden

> Jeg har en server, hvor batteriet til mit ur tilsyneladende
> er i stykker.
> Det betyder, at ved boot får den start tidspunktet 1 Jan 2002.
> Det får betydning for alle tidsstempler mail filer o.lign,
> men kan det i
> længden medføre nedbrud?
>
> Jeg spøger fordi jeg efter nogle timer fik nedbrud (serveren
> var stadig
> tændt, men jeg kunne ikke logge ind, apache, ssh, qmail var nede)
> Jeg har også noteret mig at mens klokken var forkert fik jeg mange
>
> suhosin-patch configured -- resuming normal

> [...]

Du kan lave et script der synkroniserer tiden med en anden maskine og sætte det til at køre ved opstart.

Du skal sørge for at der sker et step i tiden.

Nedenstående fungerer på Suse Enterprise Server 8, 9, 10 & 11 (32 & 64 bit)

#!/bin/bash
if test -f /usr/sbin/sntp; then
  /usr/sbin/sntp -P no -r timeserver1
  ERR=$?