ubuntu: 3g usb modem

Hej

Jeg har installeret ubuntu for min søster, som er ved at være træt af windows. Hendes eneste adgang til nettet er via et usb modem fra 3, så det *skal* virke for at hun kommer til at bruge ubuntu.

Jeg har ikke selv erfaringer med 3, er der nogen der kan henvise til en simpel guide som Bare Virker?

NB: Jeg er lidt under press, fordi hun har usb modemet hos sig, og jeg skal ud med computeren i eftermiddag og så skulle jeg gerne få 3 dimsen til at virke ret hurtigt...

--
Atte