Re: [TEKNIK] ubuntu: 3g usb modem

søn, 06 06 2010 kl. 11:44 +0200, skrev Atte André Jensen:
> Hej
>
> Jeg har installeret ubuntu for min søster, som er ved at være træt af
> windows. Hendes eneste adgang til nettet er via et usb modem fra 3, så
> det *skal* virke for at hun kommer til at bruge ubuntu.
>
> Jeg har ikke selv erfaringer med 3, er der nogen der kan henvise til en
> simpel guide som Bare Virker?
Jeg har prøvet med et fra Telmore da de startede, og den gang var
modemmet samme type (Huawei). Network Manager finder det, men det kan
(eller kunne ikke) håndtere PIN koden. Men sæt SIM kortet i en telefon,
fjern PIN kode og det kører.

http://ostehamster.dk/blog/index.php/2009/01/22/ubuntu-ibex-fullrate-huawei-e220-usb-modem/