Re: [TEKNIK] ubuntu: 3g usb modem

Atte André Jensen skrev:
> Hej
>
> Jeg har installeret ubuntu for min søster, som er ved at være træt af
> windows. Hendes eneste adgang til nettet er via et usb modem fra 3, så
> det *skal* virke for at hun kommer til at bruge ubuntu.
>
> Jeg har ikke selv erfaringer med 3, er der nogen der kan henvise til en
> simpel guide som Bare Virker?

Ubuntu 10.04 med Huawei E122 og Oister virker (bruger 3's net)
men man skal via pakkemanager lige installere usb-modeswitch,
da E122 har både usb-memory og usb-modem.

http://www.oister.dk/selfcare/servlet/kundeservice_faq_linux
(3 har vist ikke meget non-windows support, men Oister bruger
 samme net og i nogle tilfælde samme dongle)

pin kode kan man taste ind når der kommer pop-up til pin kode
eller slå fra som foreslået af andre.

> NB: Jeg er lidt under press, fordi hun har usb modemet hos sig, og jeg
> skal ud med computeren i eftermiddag og så skulle jeg gerne få 3 dimsen
> til at virke ret hurtigt...

kommer an på  ubuntu version og usb-dongle type.