Re: [TEKNIK] Kan ikke holde tiden

David Bo Jensen skrev:
> Jeg har en server, hvor batteriet til mit ur tilsyneladende er i stykker.
> Det betyder, at ved boot f�r den start tidspunktet 1 Jan 2002.
> Det f�r betydning for alle tidsstempler mail filer o.lign, men kan det i
> l�ngden medf�re nedbrud?

nej.

> Jeg sp�ger fordi jeg efter nogle timer fik nedbrud (serveren var stadig
> t�ndt, men jeg kunne ikke logge ind, apache, ssh, qmail var nede)
> Jeg har ogs� noteret mig at mens klokken var forkert fik jeg mange
>
> suhosin-patch configured -- resuming normal
>
>  i /var/log/apache2/error.log

hvilken linux distribution ?

ubuntu og vistnok debian kan bruge ntp til automatisk synkronisering
af tid ved boot. I ubuntu er det installeret som standard.

check lige spændinger fra PSU (strømforsyning), har lige være ude for en PC
hvor besynderlige hardwarefejl viste sig at skyldes en
defekt PSU.
Desværre opdagedes dette først da der kom røg ud PSU, og desværre
trak den bundkortet med sig ;(

og som andre skriver, det kan også være dit cmos-ur batteri skal skiftes
(ofte et CR2032)