Re: [TEKNIK] NFS filehandle til filnavn mapning

Robert Larsen skrev:

Jeg er ved at diagnosticere et problem på en NFS server, og jeg kan se, at der bliver forespurgt på et specifikt filehandle uhyggeligt mange gange. Men jeg ved ikke hvilken fil, der er tale om.

Kan man mappe fra et filehandle til et filnavn ?

Det burde man kunne. Et NFS-file-handle skal forestille at være unikt og konstant i hele filens levetid.

Jeg kender ikke lige nogle værktøjer der laver oversættelsen fra NFS-file-handle til filnavn på serveren, men så vidt jeg har forstået det er filens inode-nummer en del af dens file-handle. Måske kan du bruge det til noget.

God fornøjelse,

Jacob
--
"... and everybody hates the jews."