Overvågning af tilsluttet serielport

Jeg har en usb enhed (microcontroller) der fungerer som en standard USB
serielport.
Hver gang jeg resetter den skifter den tty nummer.

I stedet for at jeg selv skal søge efter hvilken tty den sidder på, vil
jeg gerne lave et lille script som finder den korrekte port.

Da jeg har andre serielle USB forbindelser kan jeg ikke bare søge efter
/dev/ttyUSB? og forvente den sidder der.

Da det er en hotplug enhed burde man kunne lave en regel, som i stedet for
at lave /dev/ttyUSBx for enheden også laver en link fra det aktuelle
/dev/ttyUSBx til f.eks. /dev/arm7.
Så bruger man blot /dev/arm7 som aktiv enhed i stedet for det varierende
/dev/ttyUSBx

I stedet for jeg gør mig selv mere forvirret end jeg allerede er, håber
jeg der er en som kan give et hint til, hvordan dette kan løses (formoder
det er udev man skal dykke ned i).

Mvh
  JesperKP