syslog og new mail spørgsmål

Jeg har to spørgsmål omkring linux:

Når jeg logger ind, skriver den "You have mail.", også selv om jeg ikke
har det. Om det er fordi jeg har skiftet sendmail ud med qmail ved jeg
ikke, men hvilken kommando skriver det ud?

Og det andet er lidt mere kringlet. I min /var/log/messages, findes der
f.eks. linierne:

Apr 11 11:34:33 navn ftpd[11448]: FTP session closed
Apr 11 11:34:34 navn smtpd: 923823274.838916 tcpserver: status: 1/40
Apr 11 11:34:34 navn smtpd: 923823274.842066 tcpserver: pid 11482 from
x.x.x.x
Apr 11 11:34:35 navn identd[11483]: from: x.x.x.x ( dnsnavn ) for
: 6568, 25

Var det muligt at jeg kunne få ftpd entries lagt i en fil
(/var/log/ftpd) og smtp i en anden og identd i en tredje?
Det kan selvfølgelig gøres mindre smart med grep, men er det ikke noget
man skrive op i /etc/syslog?
Jeg har prøvet med:

smtp                                                   /var/log/smtp
smtpd                                                  /var/log/smtpd

i /etc/syslog, men det dur ikke. Nogen der kender noget til det?

På forhånd tak for hjælpen.
--
/Allan

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 21:28 CEST [an error occurred while processing this directive]