Re: [SPIL] cd cheat til winex3

Hej Mads tak for din hjælp. Jeg har dog stadig problemer; dit isoekstrat virker ikke, selvom det er en original disk. Medall of Honor stopper efter 1.6 MB med rent IDE drev og med mit emulerede SCSI drev og melder derefter IO fejl. Jeg har også forsøgt med xcdroast, hvor den fejler med det samme. Jeg tror uden at vide en dyt om det, at MOHAA via winex går rimeligt direkte til hardwaren og forlanger, at der skal være fejl på disken. Derudover har jeg forsøgt, at definere mit andet cdromdrev som drev med:

[Drive G]
"Path" = "/mnt/cdrom1"
"Type" = "cdrom"
"Label" = "cdrom1"
"Filesystem" = "win95"

Det virker dog, så måske er der håb. Den tygger en evighed på drevet, men det virker. Nogen råd. Jeg ved, at der til Win findes cd cheats, som kopierer alt hvad drevet kan læse, incl. bevidste fejl og lagrer dette i et format, som et cheat kan læse. Det må findes til Linux :-)

Torben

sslug@sslug wrote:

Med CD-cheat mener jeg et hack, der gør man bilder winex ind, at en fil på HD i virkeligheden er /dev/cdrom, så jeg undgår 1) ventetider 2) støj fra cdrom og 3) problemer med at finde den rigtige cd.

OK, det burde nemt kunne klares. Hvis du har en cdrom, kan du lave den om
til et isofilsystem, som du burde kunne lokke wine til at mounte som en CD (den er jo igang med at narre for vildt anyway).

For at lave en iso disk, smider du en CDrom i, og laver
mkdir /isoer
cd /isoer
cat /dev/cdrom > min_cd.iso
Den kan mountes f.eks. s?dan her:
mkdir /mnt/min_cd
mount /isoer/min_cd.iso /mnt/min_cd -o loop

S? burde du kunne s?tte wine op til at lade som om at /mmt/min_cd er en CD rom.

Mads

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 20:03 CEST [an error occurred while processing this directive]