Re: [SPIL] cd cheat til winex3

On Mon, 30 Jun 2003, Torben Andersen wrote:

> Lige pr??cis. Men det er jo ikke kun games, det er alt Linux stuff. Jeg
> troede slet ikke, der fandtes en s?? god dansk Linuxside. Jeg takker
> mange gange :-)

Der er mange gode (danske) linuxsider.

> Med CD-cheat mener jeg et hack, der g??r man bilder winex ind, at en fil
> p?? HD i virkeligheden er /dev/cdrom, s?? jeg undg??r 1) ventetider 2) st??j
> fra cdrom og 3) problemer med at finde den rigtige cd.

OK, det burde nemt kunne klares. Hvis du har en cdrom, kan du lave den om
til et isofilsystem, som du burde kunne lokke wine til at mounte som en
CD (den er jo igang med at narre for vildt anyway).

For at lave en iso disk, smider du en CDrom i, og laver
mkdir /isoer
cd /isoer
cat /dev/cdrom > min_cd.iso
Den kan mountes f.eks. s?dan her:
mkdir /mnt/min_cd
mount /isoer/min_cd.iso /mnt/min_cd -o loop

S? burde du kunne s?tte wine op til at lade som om at /mmt/min_cd er en CD
rom.

Mads

Maybe you don't care about Microsoft's victims. When Microsoft starts
charging you for every time you turn your computer on, will you care then?
                                        - Melantha Bacchae on /.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 20:03 CEST [an error occurred while processing this directive]