Re: [SPIL] Foredrag om spil?

On Wed, 9 Jan 2002, Hanne Munkholm wrote:

> Det er heller ikke ros til spilsiden jeg er ude efter. Det er
> realistiske forventninger, og reel erfaring. Også gerne de positive
> argumenter. Men også de negative.

OK, en klar pointe er at "man skal ikke køre Linux fordi man vil spille".
(Man skal køre PlayStation II, med mindre man ikke har nogen moral og
piratkopierer alting, så er det federe at køre Windows og bruge vildt
mange penge på hardware).

Men, _hvis_ man kører Linux er der masser af spil, både kommercielle og
Open Source. Rent underholdningsmæssigt er der absolut mest dybde i de
kommercielle (der findes ihvertfald 4 uafhængige firmaer der
porter/skriver spil til Linux). Men, hvis man er det mindste interesseret
i at lave spil, især den teknologiske del, er Linux alletiders læremiljø.

Sælg også gerne på at Linux har mange gratis multimedieapplikationer, som
f.eks. Gimp, k3d, blender, glame, mv. Det har windows også, men de
risikerer at blive besøgt af antipiratgruppen...

Mads

We have uniformly rejected all letters and declined all discussion upon the
question of when the present century ends, as it is one of the most absurd
that can engage the public attention, and we are astonished to find it has
been the subject of so much dispute, since it appears plain. The present
century will not terminate till January 1, 1801, unless it can be made out
that 99 are 100... It is a silly, childish discussion, and only exposes the
want of brains of those who maintain a contrary opinion to that we have
stated

                               - The Times, 26 December 1799

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 20:02 CEST [an error occurred while processing this directive]