Foredrag om spil?

Hej

Jeg er kommet til at sige ja til at holde foredrag på søndag for
netparty.dk der har et arrangement i Slagelse, fordi jeg tilfældigvis
bor i Slagelse. De skrev til bestyrelsen, eller rettere, een fra deres
støtteforening skrev til bestyrelsen for nogen tid siden, at de gerne
ville have et foredrag om Linux. Det siger man jo bare ja til. Et
foredrag her og et der, det er der så meget af.

Så i går blev jeg endelig kontaktet af den virkelige arrangør. Som
spurgte hvad jeg ville sige, så han kunne annoncere det. Han siger de
sådanset nok kun er interesserede i spil. Gennemsnitsalderen er 18.3
år. Det kunne jeg jo nok egentlig godt have sagt mig selv. Men det
havde jeg lykkeligt fortrængt, med julen og alt det der at tænke på.
Og så _er_ det jo mig der bor i SLagelse, så jeg syntes jo lidt at jeg
burde tage den.

Men hvad er der nu lige jeg kan sige om spil på Linux? Jo ehm, jeg har
selv flere spil, og de virker da. Også OpenGL.  Jeg fulgte
brugsanvisningen. Men det er jo ikke ligefrem den store ekspertise jeg
ligger inde med. Er det bedre at spille på Linux? Dårligere? Hvad er
forskellen? Hvad kan man på Linux man ikke kan på Windows? Er
performance reelt bedre? Vil min [xyzv]megasupernye maskine køre under
Linux? Kan man [et eller andet teknisk med grafik]? Det ved jeg ikke
noget om.

Så er een her fra listen, der har tid på søndag, og som kan fortælle
lidt mere realistisk om Linux til spil-intresserede unge?

Alternativt: Hjælp! Hvad skal jeg sige?

--
Hanne Munkholm         sslug@sslug
Leder af LinuxLab      http://LinuxLab.dk

Price is what you pay. Value is what you get. --Warren Buffet

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 20:02 CEST [an error occurred while processing this directive]