Re: [SIKKERHED] ssl-apache

In <sslug@sslug> "Christian Juul Pagh" <sslug@sslug> writes:

>Jeg har netop installeret en debian server, hvorpå jeg har installeret
>ssl-apache.
>Når jeg kontakter web-serveren via SSL, er der enkelte enheder (mobil
>terminaler), der kommer med følgende fejlmeddelelse.
>
>"Sikkerhedsfejl: Der er ikke tillid til servercertifikatet."
>
>Når fejlen opstår, er det ikke muligt at komme ind på web siden.

To mulige ting:

1) certifikatet er udløbet (som du selv har set)
2) certifikatet er ikke udstedt af en udsteder, som dine
   mobil-terminaler kender (f.eks. Verisign).

Det er ikke så svært selv at lave SSL certifikater - der findes nogle
færdige scripts rundt omkring, og jeg har selv skrevet en lille "howto"
om emnet på http://www.hswn.dk/~henrik/cert-howto.html

Hvis 2) er et problem, så skal du have installeret certifikatet fra
den "Certificate Authority" som har udstedt dit certifikat i terminalerne.

Henrik

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2006-04-01, 02:03 CEST [an error occurred while processing this directive]