Re: [SIKKERHED] Annoncere hvilket OS der køres

Heikki Levanto <sslug@sslug> writes:

> Well, there clearly needs to be some sort of protocol version
> negotiation, if the two parts are going to speak same version of the
> protocol, and understand each other.

HTTP virker ganske godt ved at klienten spørger: "Vil du snakke
HTTP/1.1 med mig?"

For services der køre på standard-porte er det korrekt at det ikke
giver den store fordel, men hvis nu jeg havde et behov for at køre en
bestemt version af SSH ville det være rart at kunne gøre det på en
ikke-standard port og så ikke nødvendigvis at fortælle det til en
tilfældig port-skanner.

--
 Peter Makholm     |                                 Wisdom has two parts:
 sslug@sslug |                           1) having a lot to say, and

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 20:47 CEST [an error occurred while processing this directive]