Re: [SIKKERHED] Annoncere hvilket OS der køres

donald_j_axel <sslug@sslug> writes:

>    Bør man skjule hvilket OS man bruger på en exponeret server?

Jeg vil absolut ikke lade det indgå i sikkerhedsvurderingen at man har
skjult hvilke software man bruger på sin server.

Men jeg ser heller ikke nogen grund til at skilte med at man eventuelt
er sårbar for en række sikkerhedsproblemer, derfor kommer det ikke
andre ved hvad man bruger.

Jeg ville derfor slå så meget serveridentificering fra som det var
muligt uden dog at gøre det store nummer ud af det.

Der er desvære protokoller der kræver at man gør tydeligt opmærksom
på hvilke versioner af protokollen serveren er villig til at
snakke. Det burde forbydes.

--
 Peter Makholm     |               Vi smider blade allesammen - hele tiden
 sslug@sslug |                      som et konstant spirende efterår
                   |                  og vi finder nogen til at plukke dem
                   |                            -- Tilt, Perkussive popler

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 20:47 CEST [an error occurred while processing this directive]