Re: [SIKKERHED] Steganography?

"Bo Christensen" <sslug@sslug> writes:

> Til microsofts bmp format lavede jeg engang en primitiv viewer,
> det vist sig at det var ukomprimeret, og at der var sat 4 pladser af
> til farverne, de lå som Rød Grøn Blå og en filler (ubrugt på det tidspunkt)
> her kunne der potentielt ligge meget data gemt, som slet ikke ville kunne
> ses på billedet.

Det ville være en dårlig ide. Hvis et felt forventes at være tomt vil
det skabe unødig opmærksomhed at lægge data i feltet. Bedre ville det
være at at anvende den mindst betydende bit i en række af de bytes der
angiver farver.

Og hvis man seriøst vil anvende stegonografi skal man overveje at det
nok virker lidt mystisk at udveksle samme billed af en gulerod flere
gange.

--
 Peter Makholm     |  Ladies and gentlemen, take my advice, pull down your
 sslug@sslug |                            pants and slide on the ice

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 20:47 CEST [an error occurred while processing this directive]