Re: [SIGNATUR] Så har jeg været påposthuset og meget mere

On Tue, 14 May 2002, Arne Jørgensen wrote:

> I fredags genererede jeg en anmodning om et certifikat vha. af Mads'
> perl-script. Jeg fik den også uploadet gennem KMD-CA's side uden de
> problemer Mads har haft. Desværre var jeg et fjols og glemte at lave
> screenshots ...
>
> Det resulterede i en fin mail fra KMD-CA med en kontrolkode jeg kunne
> henvende mig på posthuset med og det fik jeg skam også gjort samme
> dag. Succes!

Fedt at det virkede - lidt ærgerligt med manglende shots, men det går nok.

> Jeg har nu efterfølgende hentet certifikatet ned fra KMD-CA's server
> (man får en mail med en url fra KMD-CA nogen tid efter man har været
> på posthuset). Det sidste har jeg screenshots af og jeg har også gemt
> de mails man modtager. Jeg gør begge dele tilgængelig snart.

Lyder godt!

> [...]
> i mit mailprogram (i mit tilfælde Gnus) og nu er jeg stødt på
> problemer. Jeg har ganske enkelt problemer med at få fyldt disse
> nøgler ind i Gnus på passende vis. Problemerne skyldes blot min
> almindelige forvirring omkring begreberne og manglende kendskab til
> openssl, men ...
>
> Kan nogen af jer afklare/opklare følgende for mig:
>
> 1. Mads' perl-script genererer foruden anmodningsfilen og så den
>    private nøgle. Indeholder denne også den offentlige nøgle? I
>    hvilket format (i openssl-terminologi) er denne nøgle?

Jeg mener at den offentlige nøgle er med i request filen. Men ikke i den
private nøgle.

Jeg ved ikke hvad format det er, andet end at det er en x509 DER format,
IIRC

> 2. Det certifikat man henter fra KMD-CA's server efter man har været
>    på posthuset er vel den offentlige nøgle? I hvilket format (i
>    openssl-terminologi) er denne nøgle?

Certifikatet indeholder ihvertfald den offentlige nøgle. x509 DER, IIRC.

Jeg er også en del i tvivl om de ting...

Mads

Before we'd usually say, there is a deep rumbling sound of penguins. Now
it's time to begin with: The earth is quaking, hell yeah the penguins are
here!!