Så har jeg været påposthuset og meget mere

Lidt status og et par spørgsmål fra min side.

I fredags genererede jeg en anmodning om et certifikat vha. af Mads'
perl-script. Jeg fik den også uploadet gennem KMD-CA's side uden de
problemer Mads har haft. Desværre var jeg et fjols og glemte at lave
screenshots ...

Det resulterede i en fin mail fra KMD-CA med en kontrolkode jeg kunne
henvende mig på posthuset med og det fik jeg skam også gjort samme
dag. Succes!

Jeg har nu efterfølgende hentet certifikatet ned fra KMD-CA's server
(man får en mail med en url fra KMD-CA nogen tid efter man har været
på posthuset). Det sidste har jeg screenshots af og jeg har også gemt
de mails man modtager. Jeg gør begge dele tilgængelig snart.

Nu er jeg så nået til den del hvor jeg skal have skidtet til at virke
i mit mailprogram (i mit tilfælde Gnus) og nu er jeg stødt på
problemer. Jeg har ganske enkelt problemer med at få fyldt disse
nøgler ind i Gnus på passende vis. Problemerne skyldes blot min
almindelige forvirring omkring begreberne og manglende kendskab til
openssl, men ...

Kan nogen af jer afklare/opklare følgende for mig:

1. Mads' perl-script genererer foruden anmodningsfilen og så den
   private nøgle. Indeholder denne også den offentlige nøgle? I
   hvilket format (i openssl-terminologi) er denne nøgle?

2. Det certifikat man henter fra KMD-CA's server efter man har været
   på posthuset er vel den offentlige nøgle? I hvilket format (i
   openssl-terminologi) er denne nøgle?

mvh

        /arne
--
stud. scient. Arne Jørgensen
Kollegium 5, 2., v. 222, Universitetsparken, 8000 Århus C