Re: Distribueret computing som baggrundsproces?

Hej Niels

Niels Langager Ellegaard <sslug@sslug> writes:

> Jeg sad og snakkede med en af mine venner om at der går en masse
> computerkraft til spilde på vores institut, for alle computerne er
> slukket om natten. I princippet burde man kunne starte en nicet proces
> i baggrunden på alle workstations og benytte den overskydende
> computerkraft til distributed computing. Eventuelt kunne man sørge for
> at processen kun blev startet i weekenden.
>
> Jeg tænkte på sådan nogen som finite element analysis og molecular
> dynamics (for store systemer af simple molekyler med simple
> LJ-parpotentialer).

> [...]

Det du leder efter er Condor: http://www.cs.wisc.edu/condor/. Mht til hvor
den moderne teknlogi er i dag så er kodeordet "Grid". Check bla:
http://www.nordugrid.org/.

Venlig hilsen Anders

--
Anders Wäänänen              Phone: +45 353 25301
Niels Bohr Institute         Fax:   +45 353 25016

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 20:35 CEST [an error occurred while processing this directive]