Re: [SCICOMP] Kronecker tensor produkt

> Jeg har (med success ;)  brugt  et ``o'' med et ``x'' i, altså bolle-kryds,
> eller hvad du nu vil kalde det, til Kronecker produktet.   Jeg tror ikke der er
> nogen anerkendt standard, bare sørg for at nævn hvad symbolet betyder.

Det er ikke bare et godt valg, det er også det korrekte !
I matematik bruges en bolle med et kryds "x" i til at betegne tensor
produktet, jeg mener  latexkoden er \ocross eller \bigocross efter om det
er mellem to eller over flere tensorer.

I index form er fås med tensorerne a_ij og b_kl
(a (x) b )_ijkl = a_ij * b_kl

som i matrix notation er det ønskede..

Sune
der underviste to år i differentialgeometri..

PS: Den omtalte konstruktion er det normale tensor produkt, så adjektivet
Kronecker er lidt overflødigt, selvom han sikkert har haft en finger med i
spillet  :-)