Re: [SCICOMP] Kronecker tensor produkt

Hej,

> I alle mine år: har ikke hørt om det?
> Hvad er det for noget stads?
Hvis du har de to matricer A og B:
A = [a11 a12 a13]
    [a21 a22 a23]

B = [b11 ... b1n]
    [ .   .   . ]
    [bm1 ... bmn]
(formen af B er egentlig unødvendig!)

er kron(A,B) = [a11*B a12*B a13*B]
               [a21*B a22*B a23*B]
Du ganger simpelthen matricen B på samtlige af A's elementer. Den
resulterende matrix har i dette tilfælde størrelsen: (2*m) x (3*n)

Jeg ved ikke hvad man normalt bruger det til, men jeg har brugt det i
forbindelse med en Gauss Newton implementering til opdatering af vægtene
i et neuralt netværk.

Mvh,
 Martin