Re: [PROGRAMMERING] PostgreSQL og rang udregning

Michael Rasmussen wrote:
On Mon, 12 Jun 2006 19:17:22 +0200, Jesper K. Pedersen wrote:

Mit problem er nok at da postgresql ikke understøtter en række tæller,
så kan jeg ikke se hvordan man skulle kunne linke data imellem et select
 resultat til en pointtabel.

Du kan da lave et subselect, der hiver de relevante 40 rækker ud, og så bede den om at levere resultatet ascending. Har du så en anden tabel/view indeholdende point, også ascending, er det jo blot at klistre de to tabeller sammen.

Okey - det er så nok den del der glipper noget her.

Jeg kan ikke se hvordan du vil "klistre" to tabeller sammen i SQL.

Jeg må så sige, at jeg har allerede, i mangel på løsning af problemet i database delen, skrevet mig ud af det i PHP, hvilket var let at gøre.

Det lyder som om det kan lade sig gøre på database server delen, hvilket jeg absolut ville foretrække så hvis du har mulighed for at give et "hint" vil jeg være temmeligt taknemlig.

Mvh
Jesper K. Pedersen