[python]checke at et externt program findes

Hejsa

Jeg har et python script der bruger en del eksterne programmer (fx gv) som jeg kalder via os.system, fx som "gv" altså uden sti. Nu vil jeg gerne lave et check for om disse programmer er tilstede på systemet, men hvordan gør jeg smartest det? Jeg ved jo ikke (og er ligeglad med) hvilken sti de ligger i, så jeg kan ikke checke om filen findes og er eksekverbar, hvilket var min første tanke.

--
peace, love & harmony
Atte

http://www.atte.dk      | quartet:      http://www.anagrammer.dk