Re: [PROG] gtkmm (1.2) og threads?

On Thu, 1 Aug 2002, Poul-Erik Andreasen wrote:

> Det er sandsynlighvis noget der stammer fra Gtk. Jeg har noget af de
> samme problemer i GtkAda.
>
> Når Gtk udfører et callback på en event vil alt andet herunder
> opdateringen af GUI blive blokeret på toplevel.

Det der var mit problem var at jeg ikke havde fattet at main tråden _ikke_
skal kalde gtk_thread_enter & _leave....

> Jeg har nogle meget tidskrævende indlæsninger og parsininger af nogle
> store tekstfiler. Mens det finder sted kan jeg ikke få opdateret min
> GUI, uanset hvor meget jeg lægger det ud i en tråd.

Det virker nu ellers fint for mig _hvis_ ikke tråden er i en
gtk_thread_enter region. Det er sådan set hele min pointe med at køre
tråde; at GUI'en skal blive ved med at virke mens jeg kalder blokerende
systemkald.

> Sådan som jeg forstår det er det nødvendig at også at køre
> "toplevel/mainvindow" som en tråd få at forhindre at callback blokerer
> andre tråde. Men jeg er absolut ikke sikker.

Det virker fint for mig med en enkelt pthread.

Mads

Geeks aren't interested in politics because government doesn't double its
efficiency and speed once every 18 months.
                                                    -- Slashdot comment

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 19:58 CEST [an error occurred while processing this directive]