Re: [PROG] gtkmm (1.2) og threads?

Mads Bondo Dydensborg wrote:

> Hejsa
>
> Jeg har store problemer med at få mine tråde til at virke i gtkmm (1.2).
>
> Er der nogen der kan give en oversigt? Jeg har fundet en del på nettet,
> men det meste af det jeg prøver giver blot lækre deadlocks, eller min gui
> degenererer.

Det er sandsynlighvis noget der stammer fra Gtk. Jeg har noget af de
samme problemer i GtkAda.

Når Gtk udfører et callback på en event vil alt andet herunder
opdateringen af GUI blive blokeret på toplevel.

Jeg har nogle meget tidskrævende indlæsninger og parsininger af nogle
store tekstfiler. Mens det finder sted kan jeg ikke få opdateret min
GUI, uanset hvor meget jeg lægger det ud i en tråd.

Sådan som jeg forstår det er det nødvendig at også at køre
"toplevel/mainvindow" som en tråd få at forhindre at callback blokerer
andre tråde. Men jeg er absolut ikke sikker.

--
-
Poul-Erik Andreasen

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 19:58 CEST [an error occurred while processing this directive]