Re: [PR] Forslag - Ny Hedensted betaler prisen

Henrik Christian Grove skrev:

> Kunne
> http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=263632 ikke
> danne udgangspunkt for en PM om at vælge åbne formater?

Jo.

> PM'er behøver ikke være lange (faktisk er de tit mere effektive når
> de er korte og præcise), men udkastet nedenfor at måske lige kort
> nok.

Det synes jeg egentlig ikke.  Hvis vi hægter en henvisning til en
artikel om det smarte ved åbne formater/protokoller på - og så den
obligatoriske kontaktperson og beskrivelsen af SSLUG - så mener jeg
egentlig den er hjemme.

> [...]
>
> Hvis jeg som almindelig forbruger er utilfreds med priserne i en
> forretning kan jeg normalt bare gå over til konkurrenten og se om de
> ikke har et bedre tilbud, men den mulighed har Ny Hedensted ikke.
>
> Det har de ikke fordi KMD har en monopollignende status på
> markedet. Denne status er beskyttet af lukkede formater, så kun KMD ved
> hvordan data skal fortolkes.
>
> SSLUG opfordrer Ny Hedensted til at følge eksemplet fra Faaborg-Midtfyn
> og satse på open source. Det er den bedste garanti for at alle data er
> gemt i åbne formater som alle har adgang til at forstå.

Henvisninger:

 + Artikel om Faaborg-Midtfyns Open Source-planer
 + Artikel om fordelene ved åbne formater/protokoller

(jeg har ikke lige nogle gode URL'er ved hånden)

Kontaktperson:

Skåne Sjælland Linux User Group (SSLUG) er ...

> -----
>
> og så kom vores gæster, [...]

Fin timing.

Jacob
--
"Only Hogwarts students really need spellcheckers"
                                -- An anonymous RISKS reader