Re: [PR] DR Online i Microsofts tjeneste? (Was: U læselige websider fra det offentlige)

Er ikke sikker på at denne besked nåede frem sidste gang:

Jacob Sparre Andersen wrote:
<klip>
>  <mangler>
>   * Ryd op i alternativer og slettede blokke.
>   * "<argumenter> => <konklusion>" bør skrives om til
>     "<konklusion> fordi <argumenter>" (hvis vi kan finde ud
>     af det).

Dette er ret vigtigt, da der går lidt for lang tid inden man får at vide
hvad indlæget egentlig handler om.

<forslag del="indledning">
DR-onlines hjemmeside er fyldt med så mange fejl at kun få browsere har
mulighed for at læse siderne ordentligt. Disse fejl er så grove at
DR-online føler sig nødsaget til at advare om dem hvis man besøger
hjemmesiden med en anden browser end en af de få udvalgte. Denne advarsel
fortsætter med at komme på hver eneste side man besøger, så besøgende med
andre browsere ikke bare skal døje med fejlene i websiderne, men konstant
bombarderes med opfordringer til at bruge en anden browser. Det er således
ikke så mærkeligt at man herved opnår at 99% af de besøgende bruger en af
de anbefalede browsere (som er DR's undskyldning for ikke at rette
fejlene). Havde DR bare overholdt "Statens Informations" retningslinier for
websider ville næsten alle browsere kunne læse indholdet, intet af dette
have været nødvendigt og man ville ikke støtte Microsofts forsøg på at
udhule de eksisterende internet-standarder - En opgave som TV2 har kunnet
klare uden samme grad af statsstøtte. .............
</forslag>

Jeg tror en frækkere indledning som denne vil hjælpe med til at fastholde
læserne.

> Hvis Danmarks Radio mener noget med at være en støtte for
> det danske demokrati, bør de huske på at det er et
> fundamentalt princip i moderne demokratier, at alle borgere
> skal have lige adgang til at deltage i debatten. Hvis det
> skal kunne lade sig gøre, må man ikke diskriminere og kun
> lade nogle få få adgang til information om hvad der sker i
> samfundet.

s/få få/få/

Det er trods alt flertallet af danske surfere der bruger enten NS eller IE
på Windows.

Morten