Re: [PR] Re: [BOG] PM: Linuxbog splittet [0.1]

Ole Michaelsen <sslug@sslug> writes:

> Jeg mener (og det goer Tanenbaum i Computer Networks (kap 1.2.5)

Tannenbaums Computer Networks stinker langt væk. (min mening)

> ogsaa), at Internet er navnet paa eet specifikt internetvaerk - nemlig
> det verdensomspaendende internetvaerk, der forbinder universiteter,

Ganske lige som Telefonnet er navnet på det specifikke netværk der
binder alle landets telefoner sammen. Den holder bare ikke.

> Naa, det blev vist lidt off-topic. Jeg synes dog det kunne vaere rart
> hvis officielle SSLUG-skrivelser var konsekvente paa omraadet og holdt
> sig til 'Internet' eller 'internettet'.

Jeg foretrækker internet som betegnelse for et netværk der bruger
internetprotokollen (IP). Bestemt ental kan så bruges på lige linie
med alle andre bestemt entalsformer, når en større gruppen mennesker
er enige om hvad den unikke genstand er (telefonnettet, vejnettet,
lysnettet, etc.).

At (gen)bruge det engelske "The Internet" som måske er korrekt efter
engelsk/amerikansk ortografi, men på dansk er det en angliscisme.

--
Peter

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 18:40 CEST [an error occurred while processing this directive]