Re: [PR] SWPAT (indskudt kommentar)

Hanne Munkholm wrote:

[distribution af patent kildekode]
> Jeg mener at det er vores sidste udvej - hvis vi får en
> "syg" patent lovgivning.

Jeg tror den holder, men rigtigt: det er helt sygt hvis
man ikke kan distribuere binaries.

> Vi har brug for en patentlovgivning, som ikke tillader
> patent på dagligdags ting. As simple as that. I første
> omgang vil vi ikke nøjes med mindre.

Den tror jeg ikke vi får igennem. Et AIDS-patent eller
pest-patent vil stadig gælde, om så en million mennesker
døde.

> På den anden side er din tankegang interessant. Jeg vil
> foreslå, at du skriver dine overvejelser ned i en form
> hvor de kan stå selvstændigt, og lægger det på din egen

Det var en mulighed.

Jeg vil lige tage og ringe til Patentdirektoratet først.
Jeg har følgende spørgsmål:
1. Er det ulovligt at distribuere kildetekst der indeholder
   patenterede algoritmer.
2. Gælder LZW-patentet i Danmark

Er der flere spørgsmål nu jeg er igang?

> det. (Hvis de følger referencerne). Men det hører ikke
> til i en PM.

Nej, det er mere et artikel eller interview emne.

--
best regards