Re: [PR] SWPAT (indskudt kommentar)

Hans Schou wrote:

> [...]
> smule uklart. Men jeg har en eller anden idé om at OpenSource
> måske ikke kan bryde et patent.
>
> Der er et eksempel på nogle som gik til det danske
> patentdirektorat for at finde beskrivelse af en god
> højtalerforstærker. De fandt en god patentbeskyttet
> en, som de gik hjem og byggede. Det måtte de godt, da
> der ikke var tale om et produkt til andre, men kun
> noget til dem selv.
>
> Det jeg agiterer for er, at den kildekode man downloader,
> 'bygger' man selv til noget brugbart.
> Kan du følge mig? Er jeg helt ude i skoven?

Jeg mener at det er vores sidste udvej - hvis vi får en
"syg" patent lovgivning. At vi kan da i det mindste
stadig selv bygge de komponenter, der er patenterede.
men det er ikke en løsning for den brede befolkning,
det er kun en redningsplanke for os "nørder".

Vi har brug for en patentlovgivning, som ikke tillader
patent på dagligdags ting. As simple as that. I første
omgang vil vi ikke nøjes med mindre.

På den anden side er din tankegang interessant. Jeg vil
foreslå, at du skriver dine overvejelser ned i en form
hvor de kan stå selvstændigt, og lægger det på din egen
ebside. Og så tager vi det med i referencerne til alt
hvad vi laver om swpat, så andre bliver præsenteret for
det. (Hvis de følger referencerne). Men det hører ikke
til i en PM. Det er i forvejen et svært tilgængeligt
emne, og pressen vil have let tilgængelige emner. Vi
skal ikke ud i teoretiske spekulationer. Vi skal have
dem til at tage sagen op!

> Skal vi samle penge ind til at kører en retsag mod UNISYS?
> F.eks. på New Zealand. De skulle have et ret godt retsvæsen.
> Vi skal selvfølgelig have en homepage til at rejse pengene.
> Hvad med http://the.world.vs.unisys.org ?

Hvis vi er nødt til det. Hvis deres "du må ikke bruge
gif på din webside" påstås at gælde i andre lande også.

--
Hanne Munkholm      -o)
                    /\\        http://www.aub.dk/~luke/

"I don't think Microsoft is evil in itself; I just
think that they make really crappy operating systems."
-- Linus Torvalds