Re: [PR] swpat! GIF/LZW

Peter Toft wrote:

> SLASHDOT har lige en nyhed mht. GIF-billeder.

http://slashdot.org/articles/99/08/29/0722236.shtml
http://corp2.unisys.com/LeadStory/lzw-license.html

Jeg ringer til Patentdirektoratet på mandag for at få klarhed
på om det også gælder i Danmark. Jeg kan simpelthen ikke gennemskue
om det gør.

Hvis ikke det gælder i Danmark, så synes jeg at vi skal lade
alle gif-billeder ligge på SSLUG, men det skal nok lige vendes
en gang eller to. Der er både for og imod.
1. Det er 'civil ulydighed' at lade dem ligge.
2. Det er 'polititisk korrekt' og solidarisk at fjerne dem.

Anyway, det er lige en nyhed vi kan bruge nu her på [PR].

En ting der undre mig; De web-sites i USA der har GIF billeder,
kan de virkelig afkræves betaling for GIF'er der var uploadet
der reglerne var anderledes?? Jeg mener, de blev uloadet under
helt andre forudsætninger. Det er ret juridisk spidsfindigt
det der patent-sjov.

--
best regards