Re: [PR] SW Patent!

Martin Wahlen wrote:

> Hejsan, vi behöver en Pressrelease om SW-Patent. Om någon vill skriva ett
> uppläg så vore det bra. Jag tänkte mig något som:
>
> Vad är SW patent, varför är det viktigt att analysera, vad skiljer SW
> patent från vanliga (mekanik, biomedicin, etc) patent.

Jeg kan ikke umiddelbart se nogen forskel.
Typisk er det vel for SW at det er en pludselig idé, og medicin
bygger på lang tids forskning, for at få et patent. Mekanik-patenter
er sådan midt imellem.

En anden ting er at det danske patentdirektorat, og sikkert også
det svenske, er værdiløst. Hvis ikke man kan få et patent i landet,
kan man bare søge ved EU. Får man patent der, er det automatisk
gældende i alle EU-lande. Dette trick forekommer.

I DK har man et Patentankenævn til at varetage stridigheder,
og USA bruger man domstolene.

--
best regards