Re: [PERL] Problem med % i alm udtryk

On Thu, 5 Jun 2003, Christian Treldal wrote:

> Jeg har en @skabelon
> den vil jeg gerne have splittet ved elementet:
>
> <%numre%>
>
> (ja der er en grund til at det har det tåbelige format)
>
> foreach$skab(@skabelon)
>
> {
>     push(@del1,$skab);
> }
>
> }until($skab=~/<%numre%>\n/);
>
> Hvordan får jeg lige match, jeg synes at jeg har prøvet alt.

Dit problem er ikke %, men at du kombinerer foreach med until. Det kan man
ikke.

Prøv:

for (@skabelon) {
	push(@del1,$_);
	/<%numre%>/ and last;
}

/Ole
--
CD'er søges. Har du gamle CD'er, som du ikke bruger mere (f.eks. med
forældet software), så vil jeg gerne have dem. De skal helst være alm.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 19:55 CEST [an error occurred while processing this directive]