Re: [PERL] Søge efter URL's

On Thu, 17 Jan 2002, Thomas Rokamp wrote:

> Jeg savner et regulært udtryk, der i en eller anden stump tekst kan "finde"
> de URL'er der måtte være. Jeg har forsøgt lidt selv, men det lykkes ikke
> rigtig. En søgning på google giver heller ikke nogen specielt brugbare
> resultater.
> Er der nogen af jer, der ligger inde med et sådan?

Ikke at jeg er den store Perl-musling, men hvis det er i HTML, du leder
efter URL'er, så er det alt i mellem anførselstegnene efter HREF=.

I følge HTML-specifikationerne må en URL ikke indholde anførselstegn, når
den står i HTML-koden.

Du skal med andre ord hente:

  http://www.min-url.dk/search.cgi?str=url&mode=2

ud af HTML-koden:

  HREF="http://www.min-url.dk/search.cgi?str=url&mode=2";

De herligste hilsner
--
Claus Sørensen        Electromagnetic Systems    Phone:  +45 45 88 14 44
Systemadministrator        Ørsted * DTU          Fax:    +45 45 93 16 34

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 19:54 CEST [an error occurred while processing this directive]