Re: [PERL] Søge efter URL's

Hejsa,

Følgende stump sort magi har jeg selv anvendt i en chat-server til at
identificere URL'er:

/(http:\/\/|ftp:\/\/|gopher:\/\/)?(?:\w+\.)+(?:\w{2,3})\S+/

Jeg garanterer ikke for, at den er skudsikker!
Held og lykke!

--Anders

Cand.scient. Anders Sønderberg Mortensen
Dronning Olgas Vej 55A, st.tv.
DK-2000 Frederiksberg
DENMARK

Phone: + 45 38 86 57 20

On Thu, 17 Jan 2002, Thomas Rokamp wrote:

> Hej!
>
> Jeg savner et regulært udtryk, der i en eller anden stump tekst kan "finde"
> de URL'er der måtte være. Jeg har forsøgt lidt selv, men det lykkes ikke
> rigtig. En søgning på google giver heller ikke nogen specielt brugbare
> resultater.
> Er der nogen af jer, der ligger inde med et sådan?
>
> På forhånd tak!
>
> Mvh.
> Thomas Rokamp

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 19:54 CEST [an error occurred while processing this directive]