Re: [PERL] Shell module

"Simon B. Nielsen" <sslug@sslug> writes:

> Jeg mener ikke spørgsmålet er Windows specifikt. Er det til stor gene for

Kald af eksterne programmer er windows-specifikt. Der er alle slags
portabilitetsproblemer når du prøver på den slags. Iøvrigt virker
Shell-modulet ikke som du antager.

Iøvrigt, for at skrive noget konkret om dit problem, når du skriver:

use Shell qw(foo bar baz);

Vil Shell.pm automatisk lave tre funktioner:

sub foo {
    return system "foo", @_;
}
sub bar {
    return system "bar", @_;
}
sub baz {
    return system "baz", @_;
}

og ikke en funktion

sub foo bar baz {  # Hvordan perl så end skulle fortolke dette.
    return system "foo", "bar", "baz";
}

Som du tilsyneladende vil have.

Antaget at pgp er i din path ønsker du måske noget ligende:

use Shell qw(pgp);
$sh = new Shell;

# Og så enten:
$sh->pgp( qw(-e -r sslug@sslug -r sslug@sslug -o encrypted.pgp source.txt) );
# Eller
$sh->pgp("-e -r sslug@sslug -r sslug@sslug -o encrypted.pgp source.txt");

Men om det ene eller andet virker er igen specifikt af hvilken shell
perl bruger til at udføre system-funktionen. (Men det bliver vist
først rigtig slemt når man prøver at lave file-globbing).

                                -- Allan Olesen på dk.edb.system.unix

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 19:54 CEST [an error occurred while processing this directive]