Re: [PERL] Flere "substitutes" på én linie [NEWBIE]

Helt på en linie er det ikke, men hvis du alligevel har de strenge du
vil erstatte som nøgler i et hash, og du vil erstatte med værdien fra
hashet, så kan du bruge:

    my $regex = ('(' . join('|', map {quotemeta($_)} keys(%hash)) . ')'
);
    $text =~ s/$regex/$hash{$1}/ge;

I dit tilfælde har du så %hash = ( Jan=>'01', Feb=>'02', Mar=>'03',
...);

--
René Seindal (sslug@sslug)			http://www.seindal.dk/rene/

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 19:52 CEST [an error occurred while processing this directive]