Re: [PERL] Søg og erstat -> Hurtigt hack ønskes!

Ole Tange wrote:

> Så selv hvis problemet er simpelt, kan perl godt være den rigtige løsning.

Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt, at perl ikke kan være den rigtige
løsning (jeg bruger selv perl til næsten alt), men for den konkrete
opgave, hvor der blev efterspurgt et 'hack', dvs noget der er hurtigt at
lave og få til at virke, så vil jeg til enhver tid escape til en shell.
Det er lettere at få en shell-linie til at virke end 10 perl linier, og
man kan så hurtigere fortsætte til næste problem.

Viser det sig så senere i processen, at der er en flaskehals, så skal
det selvsagt laves om. Den tid, den sorg.

Et hurtigt hack kan selvfølgelig både være et, der kan laves hurtigt,
eller et, der kører hurtigt. Jeg gik efter det første.

--
René Seindal (sslug@sslug)			http://www.seindal.dk/rene/

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 19:52 CEST [an error occurred while processing this directive]