jpeg info - perl access til binær fil

Hvordan finder jeg nemt højde og bredde af et jpeg billed
fra et perl program?

Jeg har prøvet med 'convert -verbose' (ImageMagick) og
det tager meget lang tid. Så prøvede jeg med djpeg som
gik hurtigere, men stadig ca et minuts 'kørsel'.

Det skal lige nævnes at jeg har 950 billeder og jobbet
helst bare skulle køre en gang i døgnet, så jeg ikke
glemmer at køre det.

Kan man nemt læse en jpeg fil ind i perl binært, og få
hevet højde og bredde ud? Jeg har kikket efter om der
skulle være installeret jpeg-libs, det er der, men
kun til C. PerlMagick er der ikke.

Har du et forslag?

Her er demoen (et billedarkiv)
http://www.sslug.dk/~chlor/ialbum/
Her er min perl-kode:
http://www.sslug.dk/~chlor/ialbum/cron.collect.pl

--
best regards

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 19:52 CEST [an error occurred while processing this directive]