Re: [PERL] Linux passwords

On 03 Mar 2000 04:08:05 -0600, Lars Clausen <sslug@sslug> wrote:
> [...]
> Med mindre man bruger shadow passwords, MD5, NIS, Kerberos eller andet der
> ikke har de simple passwords i /etc/passwd.  Hvis det er til et lokalt
> hack, så kan det være ok, men f.eks. StarOffice kigger i /etc/passwd efter
> brugerinformation, og kan derfor ikke køre på et NIS-baseret system.
> *growl*

Ok, Kerberos og NIS kan nok ikke klares på denne måde. Der må man benytte
API'erne eller de indbyggede programmer. Jeg vil dog ikke mene at mit program
vil være særligt vanskeligt at skrive om til at benytte shadow og MD5.

--
Most kind regards,
Kristian Bjoernskov, <mailto:sslug@sslug>

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 19:52 CEST [an error occurred while processing this directive]