Re: [NOVICE] Hvordan skifte fra LVM til andet filsystem

Den 28-04-2013 16:23, Poul Kristensen skrev:
Og hvorfor så ikke

sudo mkfs.ext4 ?

Tjaaa...det er et rigtig godt spørgsmål! :-)
For det første var det den med ext3, som jeg første stødte på (meget videnskabeligt), og så synes jeg at huske noget om at min DS207 ikke kender til ext4 endnu....men det kan også bare være noget jeg bilder mig ind?
Har du forstand på sådan noget?
Synology er jo bygget på linux, så det kan godt være at ext4 havde været i orden. Nu bruger jeg ext3 og den har ikke beklaget sig endnu. Men tak for forslaget. Jeg skal i hvert fald ha' det i mente næste gang det bliver aktuelt.

Martin :-)

mvh

Poul