Re: [NOVICE] Har lige installeret Ubuntu 12.04 (nu 13.04) og har brug for lidt hjælp

Den 28-04-2013 02:24, P. Hesseloe skrev:
> Hej igen
>
> Jeg besluttede mig for at følge alles råd og re-installere min Ubuntu, denne gang i
> version 13.04.
>
> Jeg har installeret det meste af min software via software centeret nu, og har været nødt
> til at tilføje nogle få PPA derinde for at få det til at kunne finde det software jeg søger.
>
> Imidlertid er jeg stadig på bar bund ifht. at finde 2 stk software, jeg kan hverken få fat
> i nogen fungerende PPA eller finde dem i software centeret.
>
> Det drejer sig om XnViews og DoubleCommander

> [...]

du kunne prøve alternativer til disse programmer i stedet.
lidt google giver
http://mygeekopinions.blogspot.dk/2011/04/install-double-commander-in-ubuntu.html
(noget gammel til ubuntu 10.x) og ellers må du selv oversætte pakken fra sourceforge.net
Den er måske ikke så polulær mere?
Der findes dog mange andre filmanagere end lige doublecommander...
F.eks.
Nautilus som er standard i ubuntu kan vise dobbelt-pane (F3),
krusader (KDE),
gnome-coomander,
eler pcmanfm, som dog ikke har double-pane.

lidt google giver bla.:
http://www.tuxarena.com/2011/06/20-file-managers-for-ubuntu/

Og som nævnt i et andet indlæg, Xnview er et windows program.
måske du kan finde alternativer der gør omtrent det samme?
normalt når man skifter fra windows til linux , så er ikke
alle windiows-programmer lavet i en linux version, og
nogle gange må man finde et opensource alternativ i stedet.

Ellers XnviewMP http://www.xnview.com/en/xnviewmp/
download passende debian version og prøv om den virker.
Ikke alt software er i arkiver/ppa til ubuntu, specielt
når det ikke er opensource!

PS.  !!!!
Prøv at læse http://www.usenet.dk/?side=citatteknik
Det er en god ide at fjerne ikke-relevante dele af indlæg
du svarer på. Derudover indsæt svar under de dele hvor
det er relevant.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-05-01, 02:02 CEST [an error occurred while processing this directive]