Re: [NOVICE] Har lige installeret Ubuntu 12.04 og ha r brug for lidt hjælp

Den 24. apr. 2013 21.57 skrev "P. Hesselø" <sslug@sslug>:

> Jeg er total newbie i det her... jeg har bare fået den linje af min ven,
> han sagde det var en god ide at køre den hver gang jeg har hentet ting via
> apt-get eller lign.

Personligt ville jeg nok have sat dig til at regne det ud selv ;-)
Og så installere tingene fra software-centeret. Fordi det er dét det er der
for.

> hvordan kan jeg komme ind og se det dir og lave et dump til jer?

Nu giver jeg den metode som er lettest at forklare:
Skriv følgende i en terminal:

$ ls -1 /etc/apt/sources.list.d/

Så skulle du gerne få en liste ("ls") med en fil per linje ("-1") fra
mappen.

Som du kan se har jeg skrevet "$" foran kommandoen. Hvis du kigger i
terminalen kan du se at det også er det sidste tegn før du skriver din
kommando.

mvh
Folmer

ps: Her er en (af mange) oversigt over basale linux kommandoer (håber du
kan tilstrækkeligt engelsk?)

> Hilsen
>
> Peter

Folmer Fredslund

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-05-01, 02:02 CEST [an error occurred while processing this directive]