Re: [NOVICE] Har lige installeret Ubuntu 12.04 og har brug for lidt hjælp

Hermed den ønskede liste:

$ ls -1 /etc/apt/sources.list.d/
abiword-stable-ppa-precise.list
abiword-stable-ppa-precise.list.save
alexx2000-doublecmd-precise.list
alexx2000-doublecmd-precise.list.save
askubuntu-tools-ppa-precise.list
askubuntu-tools-ppa-precise.list.save
atareao-lenses-precise.list
atareao-lenses-precise.list.save
banshee-team-ppa-precise.list
banshee-team-ppa-precise.list.save
bersace-ppa-precise.list
bersace-ppa-precise.list.save
bjfs-ppa-precise.list
bjfs-ppa-precise.list.save
blueman-ppa-precise.list
blueman-ppa-precise.list.save
chromium-daily-ppa-precise.list
chromium-daily-ppa-precise.list.save
dhor-myway-precise.list
dhor-myway-precise.list.save
do-core-ppa-precise.list
do-core-ppa-precise.list.save
freenx-team-ppa-precise.list
freenx-team-ppa-precise.list.save
gnome-games-experimental-ppa-precise.list
gnome-games-experimental-ppa-precise.list.save
gnomenu-team-ppa-precise.list
gnomenu-team-ppa-precise.list.save
gwendal-lebihan-dev-cinnamon-stable-precise.list
gwendal-lebihan-dev-cinnamon-stable-precise.list.save
ilap-lwp-precise.list
ilap-lwp-precise.list.save
kubuntu-ppa-backports-precise.list
kubuntu-ppa-backports-precise.list.save
marlin-devs-marlin-daily-precise.list
marlin-devs-marlin-daily-precise.list.save
medibuntu.list
medibuntu.list?
medibuntu.list.save
nx-ppa-precise.list
nx-ppa-precise.list.save
private-ppa.launchpad.net_commercial-ppa-uploaders_steam_ubuntu.list
private-ppa.launchpad.net_commercial-ppa-uploaders_steam_ubuntu.list.save
renbag-ppa-precise.list
renbag-ppa-precise.list.save
scottritchie-ppa-precise.list
scottritchie-ppa-precise.list.save
shkn-xnoise-precise.list
shkn-xnoise-precise.list.save
shutter-ppa-precise.list
shutter-ppa-precise.list.save
skype-wrapper-ppa-precise.list
skype-wrapper-ppa-precise.list.save
stebbins-handbrake-snapshots-precise.list
stebbins-handbrake-snapshots-precise.list.save
swfdec-team-ppa-precise.list
swfdec-team-ppa-precise.list.save
tualatrix-ppa-precise.list
tualatrix-ppa-precise.list.save
ubuntu-wine-ppa-precise.list
ubuntu-wine-ppa-precise.list.save
vincent-c-nevernote-precise.list
vincent-c-nevernote-precise.list.save
webupd8team-java-precise.list
webupd8team-java-precise.list.save
wfg-0ad-precise.list
wfg-0ad-precise.list.save
yannubuntu-boot-repair-precise.list
yannubuntu-boot-repair-precise.list.save

Jeg er rimelig god til computer i hverdagen når det gælder Windows baserede pcer og har eget pc firma ved siden af, så grundlæggende viden om computere burde være i orden. Nu har jeg bare besluttet mig for at lære Linux og derfor har jeg kastet mig ud i det her og håber på at suge en masse ny viden til mig, idet jeg føler mig som total newbie og på gyngende grund hvad angår Linux, men jeg VIL lære det, og vil helst lære tingene som terminal kommandoer så jeg kan se hvad der sker bagved, sikkert derfor min ven gav mig det sm et script. Jeg er forholdsvis god til engelsk og har faktisk ydet telefonsupport på engelsk mange gange.

Kan ikke se den liste over kommandoer du skrev du ville sende ?

Hilsen

Peter