Re: [NOVICE] Har lige installeret Ubuntu 12.04 og har brug for lidt hjælp

Den 25-04-2013 22:13, P. Hesseloe skrev:
> Fair nok, men hvordan geninstallerer jeg så linux, den kan jo ikek bare uninstalles, kan
> den ?

Tja, hvordan "uninstaller" man windows  .... samme måde
dvs. slet partitionerne på disken ;)

eller  installation oveni hvor det gamle slettes.

Men først; hvis du har noget der skal gemmes så lav backup
af /home/<brugere> , eller blot de filer du har brug for.

NB
hvordan du bedst installarer "oveni", kommer an på
hvordan du har installeret linux/ubuntu,
I princippet er det blot at installere på samme
måde du først installerede ubuntu.

Er det i virtuel maskine under windows?, i givet fald
kan du oprette flere virtuelle maskiner til
hver sin ubuntu installation og slette dem
du ikke bruger mere.

Standalone på egen pc?
blot installer oveni (sletter alt det gamle)

Med dual-boot med windows på egne partitioner?
installer oveni, men vær lige opmærksom på
at din windows ikke skal slettes, og genbrug
linux partitionerne til ubuntu installationen,
du behøver ikke repartitioneres.

Wubi-installation (ubuntu i windows filsystem)
https://wiki.ubuntu.com/WubiGuide#How_do_I_uninstall_Wubi.3F

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-05-01, 02:02 CEST [an error occurred while processing this directive]