Connection failed

Jeg har i lang tid forsøgt at undgå denne fejlmeddelelse:

Download (curl) error for 'http://download.opensuse.org/update/12.3-non-oss/repodata/repomd.xml':
Error code: Connection failed
Error message: Could not resolve host: download.opensuse.org; Name or service not known

Jeg forsøger at undgå fejlmeddelelsen ved at tilgå YaST>Software>Tillægsprodukter>Installerede tillægsprodukter>Tilføj>Softwarekilder fra fællesskabet.

Denne gang fik jeg en Advarsel: Kan ikke downloade liste over softwarekilder eller ingen softwarekilder defineret>O.k

Efter et ekstra forsøg får jeg lejlighed til at vælge, og nu (i dag lige nu) vælger jeg alle tilbudte. Så får jeg en fejlbesked: Tilføjelse af softwarekilden openSUSE BuildService- Banshee mislykkedes>O.k.

Så kom den helt store åbenbaring:
Ejeren af nøglen kan distribuere opdateringer, pakker og pakke- softwarekilder, som dit system vil betro og tilbyde sig til installation og opdatering uden yderligere varsel. På denne måde vil importering af nøglen til din nøglering af betroede nøgler give nøglens ejer en vis kontrol over software på dit system.
En advarselsdialog åbner for hver pakke, der ikke er signeret med en betroet (importeret) nøgle. Hvis du ikke betror nøglen, vil pakker eller softwarekilder, skabt af nøglens ejer ikke blive brugt.

På åbenbaringens højre side står der
[...]
 osv. osv. som jeg ikke orker at referere.

Har du/I et godt bud på, hvilke softwarekilder jeg skal tilføje for at få opdateret min openSUSE installation?

--
Venlig hilsen Louis
Computer: HP Pavilion dv5000

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-05-01, 02:02 CEST [an error occurred while processing this directive]