Re: [NOVICE] Broadcom BMC4311 Was: openSUSE Trådlø s forbindelse

Den 03-04-2013 16:37, Niels Jensen skrev:
> Jeg havde også problemer med min trådløse HP Photosmart 78XX printer indtil
> jeg i min TDC Homebox satte den til en fast ID adresse. OpenSUSE kommer med
> et særligt printer setup script for HP printere. Det tillader "manual
> discovery" at en trådløs printre - dvs jeg skal indtaste den kendte IP
> adresse. Hvorefter scriptet tester om der er forbindelse til printeren.
> Uden den faste IP-adresse virkede printeren kun indtil første gang den gik
> i sleep mode, for når den vågnede tildelte routeren den tilsyneladende en
> ny IP-adresse.

Du skal sætte routeren til at tildele samme IP til printerens MAC adresse,
mange routere (ikke alle!) kan lave en DHCP tabel med Mac-adresse og IP addr.
Så får enhederne den samme "faste" IP  tildelt "dynamisk" med DHCP.

Det kommer dog an på protokol der anvendes i printer.
SMB (windows fildeling) plejer at kunne bruges uden fast IP,
men MS laver jo løbende om på deres protokoller så.....

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-05-01, 02:02 CEST [an error occurred while processing this directive]