Re: [NOVICE] Hvordan skifte fra LVM til andet filsystem

Den 28-04-2013 14:48, Martin Jochimsen skrev:
Den 28-04-2013 14:19, Martin Jochimsen skrev:
Hej sslug

Jeg er skiftet fra en ReadyNAS Duo fra NetGEAR til en DS207 fra Synology.
Min ReadyNAS har lavet min harddisk om til en LVM disk, og jeg skal på
en eller anden måde ha' lavet et andet filsystem på disken, så min
Synology kan læse disken.
Jeg forstår simpelthen ikke ideen med LVM, så er der nogen der kan gi'
mig en ide til (eller link) hvordan jeg kan gribe det an?
Jeg har backup af alt fra disken, så den må gerne formateres.
Harddisken er en Western Digital Caviar Green 1TB (WD10EADA - 00L5B1),
og jeg har den siddende i en usb dockingstation.

Hilsen
Martin

N.B.

sslug@sslug:~$ sudo fdisk -l
[sudo] password for martin:
Disk /dev/sdd: 1000.2 GB, 1000204884480 bytes
255 hoveder, 63 sektorer/spor, 121601 cylindre, i alt 1953525165 sektorer
Enheder = sektorer af 1 * 512 = 512 byte
Sektorstørrelse (logisk/fysisk): 512 byte / 512 byte
I/O-størrelse (minimum/optimal): 512 byte / 512 byte
Diskidentifikation: 0x00040453

     Enhed Opstart   Start         Slut     Blokke   Id  System
/dev/sdd3         4608032  1953092263   974242116    5  Udvidet
/dev/sdd5         4608040  1953092263   974242112   8e  Linux LVM

Disk /dev/mapper/c-c: 997.6 GB, 997606817792 bytes
255 hoveder, 63 sektorer/spor, 121285 cylindre, i alt 1948450816 sektorer
Enheder = sektorer af 1 * 512 = 512 byte
Sektorstørrelse (logisk/fysisk): 512 byte / 512 byte
I/O-størrelse (minimum/optimal): 512 byte / 512 byte
Diskidentifikation: 0x00000000

MAND!!!

Nu har jeg i 2-3 uger siddet og kæmpet en ensom og hård kamp mod LVM (jeg er jo stadig novice), for jeg ville ikke spørge på sslug før det blev HELT umuligt. Så lige efter jeg endelig har postet mit spørgsmål springer svaret mig i øjnene!!!

http://unix.stackexchange.com/questions/64963/how-to-format-an-lvm-partition

sudo mkfs.ext3

og så var den ged barberet.
Undskyld forstyrrelsen.

Martin :-)

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-05-01, 02:02 CEST [an error occurred while processing this directive]