Re: [NOVICE] Har lige installeret Ubuntu 12.04 og har brug for lidt hjælp

Den 24-04-2013 00:57, P. Hesseloe skrev:
> Jeg har nstalleret skype ud fra instruktioner fundet via google og nu laver den fejl
> uanset hvad jeg gør i terminal eller ubuntu software center.
>
> jeg er meget newbie i det her så vær søde og hjælp mig.
>
> med hjælp fra en jeg kender har jeg installeret Ubunti 12.04, han har så hjulpet mig med
> at lave en installscript liste så det skulle gå så smertefrit med at få sat min første
> oplevelse med Linux op. jeg har dernæst åbnet et Terminalvindue og skrevet "sh
> installscript" skrevet mit admin password og den har så knoklet sig igennem det hele. Se
> [...]
....snip...

Hvorfor ikke bare installere skype via software-center eller synaptic ?
Den skulle være med i 12.04 fra ubuntu/canonical

http://www.liberiangeek.net/2012/04/install-skype-in-ubuntu-12-04-precise-pangolin/
Dette kan også gøre ved at åbne for passende repositories/arkiver
i synaptic/software-center.

Som nybegynder bør man blot stadard-installere ubuntu med de pakker
der medfølger. Normalt kan man finde det meste i software-center
eller synaptic. Evt. bør man tilføje de ekstra pakke-arkiver
med tredje-parts pakker ...

> sudo wget http://www.skype.com/go/getskype-linux-beta-ubuntu-64

er der en bestemt grund til at lige benytte denne version af skype ?
hentet direkte fra skype.com , så vidt jeg ved er skype med
i ubuntu, i hvertfald fra version 12.10 og 13.04

den der hentes på ovenstående URL kaldes "beta", måske prøv
http://www.skype.com/da/download-skype/skype-for-computer/
og hent en passende ubuntu version og installer manuelt.

> The following packages have unmet dependencies:
>  skype:i386 : Conflicts: skype-bin
>               Conflicts: skype-bin:i386 but 4.1.0.20.0-0ubuntu0.12.04.2 is installed
>  skype-bin:i386 : Breaks: skype:i386 (< 4.1.0.20.0-0ubuntu0.12.04.1) but 4.1.0.20-1 is
> installed
> E: Unmet dependencies. Try using -f.

muligvis du allerede har 32 bit skype installeret og
forsøger at installere 64bit version også ?

> [...]
> Need to get 0 B/15.4 kB of archives.
> After this operation, 36.7 MB disk space will be freed.
> dpkg: dependency problems prevent configuration of skype:i386:
>  skype-bin:i386 (4.1.0.20.0-0ubuntu0.12.04.2) breaks skype (<<
> 4.1.0.20.0-0ubuntu0.12.04.1) and is installed.
>   Version of skype:i386 to be configured is 4.1.0.20-1.
> dpkg: error processing skype:i386 (--configure):
>  dependency problems - leaving unconfigured
> Errors were encountered while processing:
>  skype:i386
>
> I Ubunto Software Center og i Terminal kan jeg slet intet installere pga denne fejl, vær

Start med helt at afintallere skype, brug evt. synaptic
eller software-center til dette.

og så find skype i software-center og prøv at  installere igen.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-05-01, 02:02 CEST [an error occurred while processing this directive]